چرا برندینگ برای هر کسب و کاری یک ضرورت است؟
روند پژوهش، گسترش و بکارگیری مجموعهای از ویژگیهایی متمایز در سازمان شما با این هدف که مصرفکنندگان بتوانند برندتان را به محصولات و خدماتتان ربط دهند را برندینگ می گویند. محصولات هرگز فقط یک محصول نیستند، کوکاکولا چیزی بیش از یک نوشابه خشکوخالی است. عالیس دیگر فقط یک دوغ خوشمزه نیست. نوینچرم چیزی بیش از کیف و کفش چرمی درجه یک است و مای نیز صرفاً یادآور میز آرایش خانمها نیست.تعامل با این محصولات منجر به کسب تجربه میشود و ما نیز بر اساس تجربه ذهنی که از آنها داریم خرید میکنیم. همچنین شرکتهایی که این محصولات را تولید و بازاریابی میکنند میدانند دقیقاً میخواهند هنگام خرید (یا مدنظر قرار دادن آنها به عنوان گزینه هایی برای خریدهای بعدی) چه تجربهای داشته باشید. دقیقاً به همین دلیل است که شرکتها اقدام به خلق برند میکنند. شرکتهایی که برندهای قوی تولید میکنند میدانند برندشان به چه چیزی نیاز دارد تا بتواند همهجا گسترده شود؛ از نحوه نگارش کپشنهای اینستاگرام گرفته تا ترکیببندی رنگ، آخرین تبلیغ بیلبوردیشان یا موادی که در بستهبندی محصولات از آن استفاده میکنند همه و همه کاملاً فکر شده است. آنها میدانند نامی که روی محصولات میزنند چیزی بیشتر از یک برچسب است. نتیجه این است که این برندها در بین صف بلندبالایی از گزینههای دیگر کاملاً شناختهشده، محبوب و منتخب هستند. چه کسی است که چنین چیزی نخواهد؟ ما هم در آژانس تمام خدمات تبلیغات خلاق زرسایت ، همین را برای برند خودمان میخواهیم. به همین علت قصد داریم تا در این مقاله به شما آموزش دهیم چگونه برندی قوی خلق و مدیریت کنید تا به کسبوکارتان کمک شود، مورد تحسین قرار گیرد، در یادها بمانید و از رقبا پیشی بگیرید.
آژانس دیجیتال مارکتینگ زرسایت دقیقاً چه خدماتی را در حوزه برندینگ ارائه می دهد؟
- تجزیهو تحلیل عملکرد فعلی برند شما:بدون وجود معیاری برای درک چگونگی عملکرد برندتان، ایجاد یک استراتژی برندینگ حرفه ای اقدامی حدسی و بیبرنامه تلقی خواهد شد. با جمعآوری اطلاعات درخصوص رویکردهای بازاریابی و روابط عمومی فعلی و چگونگی بکارگیریشان برای برندتان، ریشه مشکلات شما را پیدا میکنیم.
- توسعه یک استراتژی برندسازی اختصاصی برای ایجاد وفاداری و بهبود وضعیت رقابتی :یک استراتژی برندینگ نقش مهمی ایفا میکند، چون یک برند اغلب ارزش و ماندگاری بیشتری نسبت به تک تک محصولات و خدمات آن شرکت دارد. بااینحال، آن استراتژی برندینگ باید در بین کانالهای بازاریابی، روابط عمومی و ارتباطی از ثبات برخوردار باشد.
- پیادهسازی و اجرای یک کمپین برندسازی جدید :مهمترین بخش از کمپین برندسازی، اجرای آن است. اجرا همهچیز را از وبسایت و لوگو، تا جزئیات کوچکی همچون راهنماها، آواتارهای شبکههای اجتماعی، بیزینس کارتها و سایر ملزومات اداری شامل میشود. شیوه ارائه برند شما باید باثبات باشد و برند جدیدتان به شکلی کارآمد و نظاممند پیاده شود، طوریکه بدون خدشه وارد شدن به برندتان از منظر مشتریان فعلی و مشتریان احتمالیتان، مشهود و دردسترس جلوه کند.
فرآیند گام به گام ارائه خدمات برندنیگ در آژانس زرسایت چگونه است؟
- پژوهش و تحلیلما کارمان را با جمعآوری اطلاعات درخصوص اقدامات بازاریابی فعلیتان و چگونگی ارائه برندتان به مشتریان آغاز میکنیم. از اینجا مجموعهای از گام های پژوهشی را جهت سنجش عملکرد برند بهویژه درخصوص مشتریان فعلی طی میکنیم. این کار از طریق ترکیبی از پیمایشهای آنلاین و گروههای متمرکز انجام خواهد شد. مرحله بعدی، تجزیهوتحلیل رقبا در راستای تعیین موقعیت برند فعلی در بازار است. در نهایت، ما بررسی دقیق و کاملی از برند فعلی شما را با تجزیه و تحلیل تعهد و شخصیت درکشده، ارزش و تاریخچه برندتان در اختیار خواهیم داشت. این بررسی دقیق یک تجزیهوتحلیل SWOT (نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدها) را نیز شامل میشود که ما را در راستای ایجاد یک استراتژی برند اختصاصی یاری می کند که میتوان آن را در مسیر فعالیتهای بازاریابی، ارتباطاتی و روابط عمومی بکار گرفت.
- توسعه یک استراتژی برندسازی اختصاصیبرمبنای نتایج مرحله پژوهش و تحلیل، یک استراتژی برندسازی بلندمدت ایجاد میکنیم که منحصراً تعهد، شخصیت و جایگاه مطلوب برند شما را با تعیین نقاط ضعف و سرمایهگذاری روی نقاط قوت، مشخص میکند. این استراتژی در برنامه جامع بازاریابی کارفرما برای هماهنگ شدن با اهداف بلندمدت برندینگ با اهداف کوتاهمدت بازاریابی، به کار گرفته می شود.
- پیادهسازی استراتژیک برندسازیبعد از تدوین یک استراتژی برندسازی، راهنماهایی برای برندسازی وبسایت، بلاگ، شبکههای اجتماعی، کمپینهای ایمیلی، نمایه ها، لوگو انیمیشنها و سایر فعالیتها و ابزارهایی که برندتان از آن استفاده میکند، ایجاد میکنیم. همچنین ما استراتژی جدید را وارد ملزومات اداری چاپی شما همچون قالبهای اداری و بیزینس کارتها میکنیم. ما راهنماهایی برای نمایش برندتان در ایونت ها به صورت تبلیغاتی، ملزومات مورد استفاده قرارگرفته در ایونت ها و تابلوها ایجاد میکنیم. هدف بلندمدت از انجام این کار، یک رویکرد ایجاد برند باثبات در جریان تمام داد و ستدها با مشتریان فعلی و احتمالی خواهد بود. نتایج چندوجه خواهند داشت: 1) سطح شناخت بیشتر برند شما و ویژگی های مثبت آن؛ 2) تمایز بخشی بهینه سازی شده برای برندتان به عنوان یک نیروی برتر در بازار؛ و 3) افزایش نرخ تبدیل با افزایش آگاهی و شناخت مشتریان احتمالی نسبت به محصولات و رویکرد شما و ایجاد یک رابطه مثبت بین این دو.
چرا باید آژانس زرسایت را برای انجام خدمات برندینگ انتخاب کنیم؟
کارفرما نیاز دارد برای ایجاد وفاداری مشتری، به مشارکت واداشتن مشتریان احتمالی جدید و ایجاد یک جریان درآمد باثبات و دریافت توصیه از سوی مشتریان برندش را در بازار از سایر رقبا متمایز سازد. متخصصان ما در شرکت زرسایت برای دستیابی به این مهم میتوانند تجزیهوتحلیلهای لازم را انجام داده و استراتژی مناسبی را برایتان توسعه دهند. در ادامه مزایای همکاری با شرکت زرسایت نسبت به سایر آژانسهای تبلیغات بازاریابی آورده شده است:
1 متخصصان برندینگ زرسایت اصولی کار میکنند.
بسیاری از متخصصان بازاریابی، برندینگ را یک مسئله خیلی پرزرق و برق و چشمگیر میبینند. آنها میخواهند کارفرماهایشان را پیش از انجام فعالیتهای لازم برای درک جایگاه فعلی آن برند در نظر مشتریانش، با خدمات ویژه و اختصاصی غافلگیر کنند. تیم شرکت زرسایت بخوبی اهمیت پژوهش و تحلیل برای ارائه یک سری اصول استاندارد پیش از تدوین یک استراتژی جدید را درک میکند.
2 در شرکت زرسایت ، یک تیم متخصص و مجرب با بهرهمندی از سطح دانش، تجربه و خلاقیت کافی حضور دارند.
تیم استراتژی برندینگ ما از مهارتهای بازاریابی متعددی برخوردارند. ما قادر به شناسایی ابزارهای ضروری در کنار یک استراتژی برندسازی در قالب برنامه بازاریابی موجود هستیم. اینکه میدانیم چطور میشود همه آن اقدامات را در قالب یک رویکرد بلندمدت و نتیجهمحور هماهنگ نمود، اهمیت بیشتری داشته باشد.
3 شرکت زرسایت در طول پروسه اجرای برندینگ پذیرای نظرات کارفرما میباشد.
ما برای برقراری ارتباطات دوطرفه با شما اهمیت زیادی قائل هستیم و شما در ارائه نظرات خود در طول پروسه برندینگ کاملاً آزاد هستید و ما پذیرای بازخوردهای شما خواهیم بود. هر زمان که احساس کردید، استراتژی ما برای ایجاد یک مسیر جدید متناسب با نیازها و فرهنگ کاری شما نیاز به تغییر رویکرد دارد، با شرکتتان همکاری خواهیم کرد. اگر کارفرما در اجرای پروژه احساس آرامش خاطر نداشته باشد، آن استراتژی برندینگ از کارآمدی برخوردار نخواهد بود.
سایر خدمات ویژه برندینگ
- ارائه خدمات برندینگ و برندسازی در مدیاها و رسانه های مختلف توسط تیم طرحریزی و اجرای پلن های حرفه ای برندینگ رسانه ای
- ارائه خدمات ویژه برندسازی شرکتی
- خدمات برندسازی شخصی در اینستاگرام
- ارائه خدمات برندینگ و برندسازی در انواع و اقسام صنایع (مواد غذایی، صنایع دستی، پوشاک، صنعت ساختمان، صنعت بیمه، صنایع کوچک و …)
- امکان عقد قراردادهای کوتاه، میان و بلندمدت
- ارائه خدمات ویژه برندسازی مشترک
- ارائه خدمات ویژه برندینگ محصولات کشاورزی و مقاصد گردشگری