افیلیت مارکتینگ

Home - افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ

همکاری در فروش یا affiliate marketing چیست؟

افیلیت مارکتینگ جز روش‌های بازاریابی است که می‌تواند تأثیر مستقیم بر روی فروش محصولات داشته باشد. درواقع این نوع بازاریابی توسط افرادی خارج از کسب‌وکار انجام می‌شود. به بیان ساده در افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی پیشنهاد خرید یا معرفی محصول بر روی وب‌سایت و یا وبلاگ ناشر افیلیت قرار داده می‌شود و اگر این تبلیغات منجر به فروش محصول شود، مبلغی از طرف صاحب محصول به ناشر افیلیت که بازاریابی محصول را انجام داده، پرداخت می‌شود.

در برنامه‌های افیلیت مارکتینگ  (affiliate program)،  اهداف و شاخص‌هایی برای سنجش میزان نتیجه‌بخش بودن تبلیغات در نظر گرفته می‌شود. این شاخص‌ها می‌تواند کلیک کاربر بر روی لینک تبلیغات، خریداری محصول یا وارد کردن ایمیل توسط کاربر باشد. آنگاه اگر تبلیغ در آن سایت نتیجه‌بخش باشد، بر اساس میزان فروش و یا  با روش‌های دیگر به صاحب سایت مبلغی پرداخت می‌شود. در ادامه در مورد نحوه محاسبه پرداختی به ناشر تبلیغات توضیح می‌دهیم. به افیلیت مارکتینگ بازاریابی پورسانتی نیز می‌گویند.

افیلیت مارکتینگ چگونه کار می‌کند؟

یک فروشگاه اینترنتی را در نظر بگیرید. این فروشگاه (که اصطلاحاً به آن merchant گفته می‌شود)، می‌تواند با استفاده از افیلیت مارکتینگ، فروش محصولات خود را بالا ببرد. merchant  با سایت‌هایی که قصد کسب درآمد از طریق معرفی محصول را دارند ارتباط برقرار می‌کند. این سایت‌ها که به آن‌ها ناشران افیلیت مارکتینگ گفته می‌شود، با قرار دادن تبلیغات بنری یا متنی در سایتشان و لینک به سایت merchant پیشنهاد خرید محصول را به بازدیدکنندگان می‌دهند. درصورتی‌که بازدیدکننده بر روی لینک کلیک کند و از آن سایت خرید کند، merchant  مبلغی را  به ناشر تبلیغات پرداخت می‌کند. این مبلغ می‌تواند مبلغی مشخص (برای عضویت در خبرنامه و یا دانلود محصولات) و یا درصدی از فروش محصول باشد.